Skip to content
Külső Váci út 102., 1927. Forrás: Budapest régi képeken (Facebook)
1. szakasz: 1868. Újpesti vasúti híd- Arany János u.(PKVT)
2. szakasz: 1900. Arany János u.- Béla u. (BVKV)
3, szakasz: 1947. Béla u.- Megyeri csárda (BSzKRt)
ágazat: lóvasút (1868-1895.), villamos (1898-1985.)
vágány: kétvágányú (1916-tól?) a Főti útig
vágánykapcsolat: Árpád úton Rákospalota felé (1895?-1985.), Váci úton a Nyugati pu. felé (1982-ig))
megszűnt : 1985.
Zsilip utca a Váci úti kereszteződésnél, 1969. Forrás: Bencseky Mátyás/ Fortepan
lóvasút (1868-1895.): Újpest kocsiszínig
87V (1898-1954): Újpest kocsiszínig
10V (1950-1985): Újpest, Víztrony/ Rákospalota, Kossuth u. felé
3V (1954-1982.): Nyugati pu. felé
„R”- villamos (1961-1967): Rákospalota, Kossuth u. felé
Külső Váci út, Oxigéngyár, 1985. Forrás: Budapest régi képeken (Facebook)
Villamos iparvágányok (Külső-Váci út): Anker Művek (1916-1978), Budalakk (1918-1982.), Cérnagyár (1924-1982), Egyesült Izzó (1902-1982), Falemezgyár (1942-1982), Hungária Papírgyár (194?-1982), Hungária Vegyiművek (1903-1982), Megyeri űti rakodővágány (1918-1978), Megyeri téglagyár (1910-1924), Oxigéngyár (1952-1982), Pannónia szőrmegyár (1918-1982), Újpesti bőrgyár (1902-1982), Táncsics Bőrgyár (1186-1982), Vízmúvek (1904-1982), Népszigeti iparvágány (pl. hajógyár; 1917-1982)
Arany köz-Zsilip utcai iparvágány : (1896-1982) a BURV Baross utcai villamosvonalát kötötte össze a BVKV Váci úti vonalával. Elsősorban teherforgalom zajlott a vágányon, de egy rövid ideig személyforgalom is volt rajta. A Duna parton a BURV egy kisebb teherpályaudvart létesített
Források, linkek, megjegyzések